STATUT
OPĆINE ŠODOLOVCI
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom podrobnije se uređuje samoupravni djelokrug Općine Šodolovci, njezina službena obilježja, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine, način obavljanja poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, način provođenja referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine Šodolovci.
Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način i muški i ženski rod.
Članak 2.
Općina Šodolovci je jedinica lokalne samouprave a područje na kojemu se prostire utvrđeno je Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.
U sastavu Općine Šodolovci su sljedeća naselja: Ada, Koprivna, Palača, Paulin Dvor, Petrova Slatina, Silaš i Šodolovci.
Granice Općine Šodolovci su granice katastarskih općina Ada, Koprivna, Paulin Dvor i Šodolovci, a u katastarskoj općini Palača do granice sa Vukovarsko-srijemskom županijom.
Članak 3.
Općina Šodolovci je pravna osoba.
Sjedište Općine Šodolovci je u naselju Šodolovci, Ive Andrića 3.
II. SLUŽBENA OBILJEŽJA OPĆINE
Članak 4.
Dan Općine Šodolovci je 12. svibnja.
Dan Općine Šodolovci svečano se slavi kao općinski blagdan.
Članak 5.
Općina Šodolovci ima svoja obilježja.
Obilježja Općine Šodolovci su grb i zastava.
Članak 6.
Grb Općine Šodolovci je oblika srcolikog štita, u plavom polju iz podnožja izrasta lik Sv. Vasilija Ostroškog, gore desno izrasta zlatno/žuto sunce.
Zastava je jednobojna bijele boje, omjera dužine i širine 2:1, u sredini zastave na sjecištu dijagonala grb općine zlatno obrubljen, visina grba 2/3 širine zastave.
Opis i uporaba grba i zastave Općine Šodolovci kao i način njihove zaštite uređeni su važećom Statutarnom Odlukom o opisu i uporabi grba i zastave Općine Šodolovci.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak 7.
Općinsko vijeće Općine Šodolovci dodjeljuje javna priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog značaja za razvitak i ugled Općine Šodolovci, a poglavito za uspjehe ostvarene u području gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša, sporta, tehničke kulture, zdravstva, ljudskih prava i drugih javnih djelatnosti.
Članak 8.
Javna priznanja Općine Šodolovci su:
- Počasni građanin Općine Šodolovci
- Nagrada za životno djelo
- Plaketa Općine Šodolovci
Članak 9.
Uvjete za dodjelu javnih priznanja, njihov izgled i oblik, postupak dodjele te tijela koja provode postupak i dodjeljuju priznanja uređuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća Općine Šodolovci.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 10.
Ostvarujući zajednički interes u unapređenju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka Općina Šodolovci uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave u zemlji i inozemstvu, a u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Članak 11.
Općinsko vijeće Općine Šodolovci donosi odluku o uspostavljanju suradnje kada ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te postupak donošenja odluke o suradnji uređuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća Općine Šodolovci.
Članak 12.
O uspostavljenoj suradnji sklapa se sporazum (ugovor, povelja, memorandum ili slično).
Sporazum o suradnji Općine Šodolovci i lokalne i područne (regionalne) jedinice druge države objavljuje se u službenom glasniku općine Šodolovci.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak 13.
Općina Šodolovci samostalna je u odlučivanju u poslovima iz svog samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonima, te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine Šodolovci.
Članak 14.
Općina Šodolovci u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:
- Uređenje naselja i stanovanje
- Prostorno i urbanističko planiranje
- Komunalno gospodarstvo
- Brigu o djeci
- Socijalnu skrb
- Primarnu zdravstvenu zaštitu odgoj i osnovno obrazovanje
- Kulturu, tjelesnu kulturu i sport
- Zaštitu potrošača
- Zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša
- Protupožarnu i civilnu zaštitu
- Promet na svom području
- Ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Općina obavlja poslove iz svog samoupravnog djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.
Sadržaj i način obavljanja poslova iz svog samoupravnog djelokruga detaljnije se uređuje odlukama Općinskog vijeća Općine Šodolovci i općinskog načelnika Općine Šodolovci u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 15.
Općina Šodolovci može obavljanje pojedinih poslova iz članka 14. ovog Statuta organizirati zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan stavkom 1. ovog članka donosi Općinsko vijeće Općine Šodolovci.
Članka 16.
Općinsko vijeće Općine Šodolovci može pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Šodolovci, čije je obavljanje od interesa za građane na području više jedinica lokalne samouprave, posebnom odlukom prenijeti na Osječko-baranjsku županiju, u skladu s njezinim Statutom.
VI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU
Članak 17.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma i zbora građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 18.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta Općine Šodolovci, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća Općine Šodolovci, radi prethodnog pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Općine Šodolovci, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Referendum raspisan radi prethodnog pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Općine Šodolovci nije obvezujući.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredbi zakona i ovog Statuta, podnijeti najmanje jedna trećina članova Općinskog vijeća, općinski načelnik i 20 % ukupnog broja birača upisanih u popis birača Općine Šodolovci.
Članaka 19.
Ako je raspisivanje referenduma iz članka 18. stavak 1. ovog Statuta predložila najmanje jedna trećina članova Općinskog vijeća odnosno ako je raspisivanje referenduma predložio općinski načelnik, Općinsko vijeće dužno je izjasniti se o podnesenom prijedlogu te ako prijedlog prihvati, donijeti odluku o raspisivanju referenduma u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga.
Odluka o raspisivanju referenduma donosi se većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Ako je raspisivanje referenduma predložilo 20 % od ukupnog broja birača, predsjednik Općinskog vijeća dostavit će zaprimljeni prijedlog tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga.
Ako tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog ispravan, Općinsko vijeće raspisat će referendum u roku od 30 dana od zaprimanja odluke.
Članak 20.
Osim iz razloga utvrđenih člankom 18. stavak 1. ovog Statuta referendum se može raspisati i radi opoziva općinskog načelnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma radi opoziva općinskog načelnika može podnijeti najmanje 20 % ukupnog broja birača upisanih u popis birača Općine Šodolovci i 2/3 članova Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti podnesen u pisanom obliku i mora sadržavati osobne podatke (ime i prezime, adresu prebivališta i OIB) i vlastoručni potpis osobe.
Ako je raspisivanje referenduma za opoziv predložilo najmanje 20 % ukupnog broja birača u Općini Šodolovci, Općinsko vijeće raspisat će referendum za opoziv općinskog načelnika u skladu s člankom 18. stavak 3. i 4. ovog Statuta u dijelu koji se odnosi na utvrđivanje je li prijedlog podnesen od potrebnog broja birača u jedinici.
Ako je raspisivanje referenduma za opoziv predložilo 2/3 članova Općinskog vijeća, odluku o raspisivanju referenduma za opoziv općinskog načelnika donosi Općinsko vijeće dvotrećinskom većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum za opoziv općinskog načelnika prije proteka roka od šest mjeseci od održanih izbora ili ranije održanog referenduma za opoziv, niti u godini u kojoj se održavaju redovni izbori za općinskog načelnika.
Članak 21.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak 22.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani s prebivalištem na području Općine, odnosno na području za koje se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak 23.
Odluka donesena na referendumu obvezatna je za Općinsko vijeće, osim odluke donesene na savjetodavnom referendumu koja nije obvezatna.
Na postupak provođenja referenduma odgovarajući se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje provedba referenduma.
Članak 24
Radi izjašnjavanja građana o pojedinim pitanjima i prijedlozima iz samoupravnog djelokruga Općine, te raspravljanja o potrebama i interesima građana od lokalnog značenja mogu se sazvati zborovi građana.
Zborove građana mogu sazvati Općinsko vijeće te općinski načelnik radi raspravljanja i izjašnjavanja građana o pitanjima od značenja za Općinu.
Kada zborove građana saziva Općinsko vijeće ili općinski načelnik, zborovi se sazivaju za cijelo područje ili za dio područja općine, pojedina naselja ili dijelove naselja na području Općine.
Članak 25.
Ako zbor građana saziva Općinsko vijeće može ga sazvati na prijedlog jedne trećine vijećnika Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog iz stavka 1. ovog članka i u roku od 60 dana od zaprimanja donijeti odluku o prijedlogu.
Odlukom iz stavka 2. ovog članka određuju se pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana, te vrijeme u kojem se mišljenja trebaju dostaviti.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog vijeće u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća.
Članak 26.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru građana potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača upisanih u popis birača za čije područje je sazvan zbor građana.
Na zboru građana odlučuje se javnim glasovanjem, osim ako se na zboru većinom glasova prisutnih građana ne donese odluka o tajnom izjašnjavanju.
Mišljenje dobiveno od mjesnih zborova ne obvezuje Općinsko vijeće i općinskog načelnika.
Članak 27.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje općeg akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, te podnositi peticije o pitanjima iz samoupravnog djelokruga Općine od lokalnog značaja.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka 1. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10 % birača upisanih u popis birača Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima, najkasnije u roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.
Način podnošenja prijedloga i peticija, odlučivanja o njima i druga pitanja uređuju se posebnim općim aktom kojeg donosi Općinsko vijeće sukladno zakonskim propisima i ovim Statutom.
Članak 28.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe na rad tijela upravljanja i Jedinstvenog upravnog odjela Općine te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe općinski načelnik odnosno pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dužan je odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka osigurava se na jedan ili više prikladnih načina: ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s predstavnicima tijela ili sredstvima elektroničke komunikacije.
VII. TIJELA OPĆINE ŠODOLOVCI
- OPĆINSKO VIJEĆE
Članak 29.
Tijela Općine Šodolovci su Općinsko vijeće Općine Šodolovci (u daljnjem tekstu: Općinsko vijeće) i općinski načelnik Općine Šodolovci (u daljnjem tekstu: općinski načelnik).
Članak 30.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo građana i tijelo lokalne samouprave koje donosi akte u okviru djelokruga Općine te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije utvrđeno tijelo nadležno za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga u nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su općinskog načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko vijeće.
Članak 31.
Općinsko vijeće:
- Donosi Statut Općine
- Donosi Poslovnik o radu
- Donosi proračun i odluku o izvršenju proračuna
- Usvaja godišnje izvješće o izvršenju proračuna
- Donosi odluku o privremenom financiranju
- Donosi opće i druge akte kojima uređuje pitanja iz samoupravnog djelokruga općine
- Odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina Općine Šodolovci čija ukupna vrijednost prelazi 0,5 % iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno čija je pojedinačna vrijednost veća od 1.000,000,00 kuna
- Bira i razrješava predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća po postupku utvrđenom za njihov izbor
- Osniva, bira i razrješuje članove radnih tijela Općinskog vijeća te imenuje i razrješuje i druge osobe određene zakonom, drugim propisom ili ovim Statutom
- Uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela i službi
- Osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu
- Odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobama koje je osnovala Općina ili koje su u većinskom vlasništvu Općine
- Daje prethodne suglasnosti na statute ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano
- Donosi odluke o potpisivanju sporazuma o suradnji s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, u skladu sa općim aktom i zakonom
- Raspisuje lokalni referendum
- Odlučuje o pokroviteljstvu Općine
- Obavlja i druge poslove koji su mu zakonom ili drugim propisom stavljeni u djelokrug.
Članak 32.
Rad vijeća odvija se na sjednicama.
Sjednica se može održati ukoliko je na sjednici prisutna većina vijećnika.
Općinsko vijeće donosi odluke većinom glasova, ukoliko je na sjednici prisutna većina vijećnika Općinskog vijeća.
Statut, poslovnik, godišnji izvještaj o izvršenju proračuna donose se većinom glasova svih vijećnika Općinskog vijeća.
Poslovnikom Općinskog vijeća se mogu odrediti i druga pitanja o kojima se odlučuje većinom glasova svih vijećnika.
Članak 33.
Općinsko vijeće ima predsjednika i potpredsjednika.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice Općinskog vijeća, predsjedava sjednicama i predstavlja Općinsko vijeće, a u slučaju odsutnosti ili spriječenosti zamjenjuje ga potpredsjednik.
Članak 34.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- Zastupa Općinsko vijeće
- Saziva i predsjedava sjednicama Općinskog vijeća
- Predlaže dnevni red Općinskog vijeća
- Upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak
- Brine o postupku donošenja odluka i općih akata
- Održava red na sjednici Općinskog vijeća
- Usklađuje rad radnih tijela
- Potpisuje odluke i druge akte koje donosi Općinsko vijeće
- Brine o suradnji Općinskog vijeća i općinskog načelnika
- Brine o zaštiti prava vijećnika
- Obavlja druge poslove određena zakonom i Poslovnikom Općinskog vijeća
Članak 35.
Općinsko vijeće ima devet vijećnika.
Pripadnicima hrvatskog naroda jamči se zastupljenost u Općinskom vijeću.
Pripadnici hrvatskog naroda imaju pravo na zastupljenost u Općinskom vijeću sa jednim vijećnikom hrvatskog naroda.
Općinsko vijeće može imati i više od devet vijećnika ako je to potrebno da bi se osigurala odgovarajuća zastupljenost hrvatskog naroda u Općinskom vijeću sukladno odredbama Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina i Zakona o lokalnim izborima.
Članak 36.
Općinsko vijeće Općine Šodolovci u svrhu pripreme odluka iz svog djelokruga osniva radna tijela.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
- Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost,
- Odbor za izbor i imenovanje,
- Mandatno Povjerenstvo.
Osim radnih tijela iz prethodnog stavka ovog članka Općinsko vijeće posebnom odlukom osniva i druga radna tijela po potrebi.
Poslovnikom Općinskog vijeća uređuje se djelokrug, sastav i način rada radnih tijela.
Članak 37.
Mandat vijećnika Općinskog vijeća izabranih na redovnim izborima traje:
- Do dana stupanja na snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju sljedećih redovnih izbora ili
- Do dana stupanja na snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Općinskog vijeća, ako takva odluka bude donesena prije raspisivanja redovnih izbora.
Mandat vijećnika Općinskog vijeća izabranog na prijevremenim izborima traje:
- Do isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća izabranog na redovnim izborima ili
- Do dana stupanja na snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju vijeća
Članak 38.
Dužnost vijećnika Općinskog vijeća je počasna i za njezino obavljanje vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članak 39.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koji je izabran:
- Ako podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke
- Ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno oduzeta poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke
- Ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćne presude
- Ako odjavi prebivalište s područja Općine Šodolovci, danom odjave prebivališta,
- Ako mu prestane hrvatsko državljanstvo, danom prestanka državljanstva i
- Smrću
Članak 40.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću člana Općinskog vijeća, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.
Vijećnik može staviti mandat u mirovanje iz osobnih razloga, sukladno zakonu.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 41.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- Sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća
- Raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća
- Predlagati Općinskom vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata
- Postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća
- Postavljati pitanja općinskom načelniku
- Sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog vijeća, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati
- Tražiti i dobiti podatke potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika od tijela Općine.
Vijećnik ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji drugi način, zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i stavova na sjednicama Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao tajni određeni u skladu s propisima, za koje sazna za vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 42.
Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za rad Općinskog vijeća.
- OPĆINSKI NAČELNIK
Članak 43.
Općinski načelnik je nositelj izvršne vlasti u Općini.
Članak 44.
Pravo na zamjenika općinskog načelnika ostvaruju pripadnici iz reda hrvatskog naroda sukladno odredbama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
Članak 45.
Ako za vrijeme trajanja mandata općinskog načelnika nastupe okolnosti zbog kojih je općinski načelnik onemogućen obavljati svoju dužnost zbog duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti, općinskog načelnika zamijenit će privremeni zamjenik kojeg će imenovati općinski načelnik na početku svog mandata.
Općinski načelnik privremenog zamjenika može izabrati iz reda izabranog zamjenika općinskog načelnika iz reda predstavnika hrvatskog naroda ili iz reda članova Općinskog vijeća.
Odluku o imenovanju privremenog zamjenika iz reda članova općinskog vijeća općinski načelnik može promijeniti tijekom mandata.
Privremeni zamjenik ovlašten je obavljati samo redovne i nužne poslove kako bi se osiguralo nesmetano funkcioniranje Općine i za to vrijeme ostvaruje prava općinskog načelnika.
Ako iz okolnosti iz stavka 1. ovog članka nastupi prestanak mandata općinskog načelnika raspisat će se prijevremeni izbori za općinskog načelnika. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost općinskog načelnika obnašat će povjerenik Vlade Republike Hrvatske.
Ovlast privremenog zamjenika za zamjenjivanje općinskog načelnika prestaje danom nastavljanja obavljanja dužnosti općinskog načelnika po prestanku razloga zbog kojih je općinski načelnik bio onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, odnosno u slučaju iz stavka 5. ovog članka danom stupanja na snagu rješenja o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske.
O okolnostima iz stavka 1. i 3. ovog članka općinski načelnik ili pročelnik upravnog odjela nadležan za službeničke odnose dužan je obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća odmah po nastanku tih okolnosti.
O okolnostima iz stavka 5. ovog članka predsjednik općinskog vijeća će u roku od osam dana obavijestiti Vladu Republike Hrvatske radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog općinskog načelnika.
Članak 46.
Općinski načelnik:
- Zastupa Općinu Šodolovci,
- Priprema prijedloge općih akata,
- Izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća,
- Usmjerava djelovanje Jedinstvenog upravnog odjela u obavljanju poslova iz njegovog samoupravnog djelokruga te nadzire njegov rad,
- Upravlja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Općine Šodolovci u skladu sa zakonom i ovim Statutom,
- Odlučuje o stjecanju i otuđivanju nekretnina i pokretnina Općine Šodolovci pojedinačne vrijednosti do najviše 0,5 % iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, odnosno drugom raspolaganju imovinom. Ako je taj iznos veći od 1.000.000,00 kuna, općinski načelnik može odlučivati najviše do 1.000.000,00 kuna, a ako je taj iznos manji od 70.000,00, tada može odlučivati najviše do 70.000,00 kuna. Stjecanje i otuđivanje nekretnina i pokretnina te drugo raspolaganje imovinom mora biti planirano u Proračunu Općine i provedeno u skladu sa zakonom.
- Imenuje i razrješuje predstavnike Općine u tijelima javnih ustanova, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba kojima je Općina osnivač, odnosno u kojima ima dionice odnosno udjele u vlasništvu, osim ako posebnim zakonom to nije drugačije uređeno. Odluku o imenovanju i razrješenju općinski načelnik dužan je objaviti u prvom broju „službenog glasnika općine Šodolovci“ koji slijedi nakon donošenja te odluke,
- Upravlja prihodima i rashodima Općine,
- Upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu Općine, u skladu sa Zakonom o proračunu,
- Imenuje i razrješava pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela Općine, na način propisan zakonom,
- Donosi plan prijema u službu u Jedinstveni upravni odjel,
- Daje punomoć za zastupanje Općine u pojedinim stvarima,
- Predlaže izradu prostornog plana kao i njegove izmjene i dopune te razmatra i utvrđuje konačni prijedlog prostornog plana,
- Organizira zaštitu od požara i civilnu zaštitu na području Općine Šodolovci te vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera unapređenja zaštite od požara i civilne zaštite na području Općine,
- Donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- Sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovim Statutom.
Članak 47.
Općinski načelnik odgovoran je za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i zakonitost akata upravnih tijela Općine.
Članak 48.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi Općinskom vijeću polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj tekuće godine.
Pored izvješća iz stavka 1. ovog članka Općinsko vijeće može od općinskog načelnika tražiti i izvješće o drugim pitanjima iz njegovog djelokruga.
Izvješće po zahtjevu iz stavka 2. ovog članka općinski načelnika podnosi u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko se zahtjevom traži izvješće za veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od šest mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak 49.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog vijeća. Ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis, općinski načelnik donijet će odluku o obustavi općeg akta u roku od osam dana od dana donošenja općeg akta. Općinski načelnik ima pravo zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od osam dana od donošenja odluke o obustavi otkloni uočene nedostatke u općem aktu.
Ako Općinsko vijeće ne otkloni uočene nedostatke iz stavka 4. ovog članka, općinski načelnik je dužan bez odgode o tome obavijestiti nadležno tijelo državne uprave u čijem je djelokrugu opći akt i dostaviti mu odluku o obustavi općeg akta.
Članak 50.
Mandat općinskog načelnika je četiri godine.
Mandat općinskog načelnika počinje prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora i traje do prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora novog općinskog načelnika.
Članak 51.
Općinskom načelniku mandat prestaje po sili zakona:
- Danom dostave pisane ostavke,
- Danom pravomoćnosti sudske odluke o oduzimanju poslovne sposobnosti,
- Danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen na bezuvjetnu kaznu zakona u trajanju dužem od jednog mjeseca,
- Danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i građanina Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- Danom prestanka prebivališta na području Općine Šodolovci,
- Danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- Smrću.
Ako prije isteka mandata prestane mandat općinskom načelniku, raspisat će se prijevremeni izbori za općinskog načelnika, a do provedbe prijevremenih izbora dužnost općinskog načelnika obnašat će povjerenik Vlade Republike Hrvatske.
Općinski načelnik može se opozvati i putem referenduma sukladno odredbama ovog Statuta i zakona.
Ako na referendumu bude donesena odluka o opozivu općinskog načelnika, mandat općinskog načelnika prestaje danom objave rezultata referenduma, a do provođenja prijevremenih izbora dužnost općinskog načelnika obnašat će povjerenik Vlade Republike Hrvatske.
O svim promjenama tijekom mandata općinskog načelnika pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dužan je bez odgode obavijestiti tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Članak 52.
Općinski načelnik, privremeni zamjenik iz članka 45. ovog Statuta i zamjenik općinskog načelnika iz reda pripadnika hrvatskog naroda sami odlučuju hoće li dužnost obavljati profesionalno, sukladno zakonskim propisima, osim u godini održavanja redovnih lokalnih izbora.
VIII. PRAVA NACIONALNIH MANJINA
Članak 53.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini Šodolovci imaju pravo sudjelovati u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem Vijeća nacionalnih manjina i predstavnika nacionalnih manjina.
Imaju pravo na zaštitu od svake djelatnosti koja ugrožava ili može ugroziti njihov opstanak, ostvarivanje prava i sloboda.
Članak 54.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina u Općini Šodolovci imaju pravo:
- Predlagati tijelima Općine Šodolovci mjere za unapređivanje položaja nacionalnih manjina u Općini, uključujući davanje prijedloga normativnih akata kojima se uređuju pitanja od značaja za nacionalnu manjinu,
- Isticati kandidate za dužnosti u tijelima Općine,
- Biti obaviješteni o svakom pitanju o kome će raspravljati radno tijelo Općinskog vijeća, a tiče se položaja nacionalne manjine.
Članak 55.
Općinski načelnik dužan je u pripremi prijedloga općih akata od Vijeća nacionalne manjine zatražiti mišljenje i prijedloge o odredbama kojima se uređuju prava i slobode nacionalne manjine.
Članak 56.
Općina Šodolovci na svom području osigurava, podupire i štiti ostvarivanje prava nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj na izražavanje svoje kulture i uporabe svog jezika i pisma, odgoj i obrazovanje i drugih prava zajamčenih Ustavom, Ustavnim zakonom i drugim zakonima.
Na području Općine, pripadnici nacionalnih manjina imaju pravo koristiti i isticati zastave, simbole i druga obilježja nacionalnih manjina.
Zastava nacionalne manjine može se uz zastavu Republike Hrvatske i zastavu Općine Šodolovci isticati na poslovnim zgradama u kojima nacionalna manjina ima sjedište i u svečanim prigodama značajnim za nacionalnu manjinu.
U svečanim prigodama važnim za nacionalnu manjinu može se izvoditi himna ili svečana pjesma nacionalne manjine.
Prije izvođenja himne ili svečane pjesme nacionalne manjine, obavezno se izvodi himna Republike Hrvatske.
Članak 57.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina mogu u službene svrhe upotrebljavati i druge simbole i znamenja svoje nacionalne manjine i to:
- U sastavu svojih pečata i žigova,
- U natpisnim pločama na poslovnim zgradama u kojima imaju sjedište te u službenim i svečanim prostorijama,
- U zaglavljima službenih akata koje donose.
Članak 58.
U Općini Šodolovci se pored službene uporabe hrvatskog jezika i latiničnog pisma, osigurava ravnopravna službena upotreba srpskog jezika i ćiriličnog pisma na cjelokupnom području Općine Šodolovci.
Članak 59.
U Općini Šodolovci osigurava se dvojezično:
- Ispisivanje teksta pečata i žigova istom veličinom slova,
- Ispisivanje natpisnih ploča predstavničkog, izvršnog i upravnog tijela Općine, kao i pravnih osoba koje imaju javne ovlasti, istom veličinom slova,
- Ispisivanje zaglavlja akata istom veličinom slova.
Članak 60.
Vijećnik ili građanin u Općini Šodolovci ima pravo da mu se osigura dvojezično, istom veličinom slova:
- Dostava materijala za sjednicu Općinskog vijeća,
- Izrada zapisnika i objava zaključaka,
- Objavljivanje službenih obavijesti i poziva Općinskog vijeća, općinskog načelnika i Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 61.
Općina Šodolovci osigurava pravo građana da im se dvojezično, na hrvatskom i srpskom jeziku:
- Izdaju javne isprave,
- Tiskaju obrasci koji se koriste u službene svrhe.
Pripadnici srpske manjine imaju u postupku pred upravnim tijelom Općine Šodolovci pravo na ravnopravnu službenu upotrebu srpskog jezika.
Članak 62.
Općina Šodolovci u skladu s mogućnostima financijskim pomaže rad kulturnih i drugih udruga koje osnivaju pripadnici nacionalnih manjina, radi očuvanja nacionalnog i kulturnog identiteta.
Općina Šodolovci osigurava sredstva za rad vijeća nacionalnih manjina i predstavnika nacionalne manjine.
IX. JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
Članak 63.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine kao i povjerenih poslova državne uprave ustrojava se Jedinstveni upravni odjel.
Ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog odjela uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik kojeg na temelju javnog natječaja imenuje općinski načelnik.
Politika prijema u službu u Jedinstveni upravni odjel provodit će se na način da se srpskoj nacionalnoj manjini osigura zastupljenost u službi, razmjerno broju stanovnika nacionalne manjine u ukupnom broju stanovnika Općine.
Članak 64.
Jedinstveni upravni odjel u okviru svog djelokruga, neposredno izvršava provođenje zakona i općih i pojedinačnih akata tijela Općine te u slučaju neprovođenja općeg akta poduzima propisane mjere.
Jedinstveni upravni odjel samostalan je u okviru svog djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje nadležnosti odgovoran je općinskom načelniku.
Članak 65.
Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela osiguravaju se u Proračunu Općine Šodolovci.
X. JAVNE SLUŽBE
Članak 66.
Općina Šodolovci u okviru svog samoupravnog djelokruga osigurava obavljanje poslova kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana u području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti za koje je zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak 67.
Općina Šodolovci osigurava obavljanje djelatnosti iz članka 66.ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društava, javnih ustanova, drugih pravnih osoba ili vlastitih pogona.
Predstavnike Općine u tijelima upravljanja pravnih osoba kojima je Općina osnivač ili u kojima ima udjele, imenuje općinski načelnik.
Obavljanje određenih djelatnosti općina može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
XI. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 68.
Na području Općine Šodolovci za pojedina naselja, mogu se osnovati mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.
Članak 69.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora može dati 10 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se predlaže osnivanje mjesnog odbora, udruge sa sjedištem na području Općine te općinski načelnik.
Ako prijedlog iz stavka 1. ovog članka podnose građani ili udruge, prijedlog se u pisanom obliku dostavlja općinskom načelniku.
Članak 70.
Općinski načelnik u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga utvrđuje je li prijedlog podnesen na način i po postupku utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko općinski načelnik utvrdi da prijedlog nije podnesen na propisani način ili da ne sadrži podatke potrebne kako bi se po njemu moglo postupiti, obavijestiti će o tome predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog općinski načelnik upućuje Općinskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od prijema prijedloga.
Članak 71.
Prijedlog za osnivanje mjesnog odbora obvezno mora sadržavati sljedeće podatke:
- O predlagatelju inicijative odnosno prijedloga (ime i prezime fizičkih osoba/naziv sjedište pravnih osoba),
- Nazivu mjesnog odbora čije se osnivanje predlaže,
- Području i granicama mjesnog odbora čije se osnivanje predlaže,
- Sjedištu mjesnog odbora čije se osnivanje predlaže,
Uz prijedlog za osnivanje mjesnog odbora obavezno se prilaže nacrt pravila mjesnog odbora te plan financiranja mjesnog odbora.
XII. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE
Članak 72.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava koja pripadaju Općini Šodolovci, čine imovinu Općine Šodolovci.
Članak 73.
Imovinom Općine Šodolovci upravljaju općinski načelnik i Općinsko vijeće u skladu s odredbama zakona i ovog Statuta, pažnjom dobrog gospodara.
U postupku upravljanja imovinom općinski načelnik donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom na temelju općih akata Općinskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja imovinom Općine.
Članak 74.
Općina ima prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine su:
- Općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- Prihodi od imovine i imovinskih prava u vlasništvu Općine,
- Prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Općine Šodolovci odnosno u kojima Općina ima udjele ili dionice,
- Prihodi od naknada za koncesije,
- Novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše Općina u skladu sa zakonom,
- Udio u zajedničkim porezima,
- Sredstva pomoći Republike Hrvatske predviđena u državnom proračunu,
- Drugi prihodi određeni zakonom.
Članak 75.
Procjena godišnjih prihoda te utvrđeni iznosi rashoda Općine iskazuju se u Proračunu Općine Šodolovci.
Svi prihodi moraju u proračunu biti iskazani prema izvorima iz kojih potječu.
Svi rashodi proračuna moraju biti utvrđeni proračunom i uravnoteženi s prihodima.
Članak 76.
Općina je dužna javno objaviti informaciju o trošenju proračunskih sredstava na svojim mrežnim stranicama tako da te informacije budu lako dostupne i pretražive.
Objava informacija iz stavka 1. ovog članka obavlja se u skladu s odredbama zakona kojim se uređuje planiranje, izrada, donošenje i izvršavanje proračuna te uputa i drugih akata ministarstva nadležnog za financije.
Članak 77.
Proračun Općine i Odluka o izvršenju proračuna donose se za proračunsku godinu i vrijede za godinu za koju su doneseni.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci, koja počinje 01. siječnja a završava 31. prosinca.
Članak 78.
Općinski načelnik kao jedini ovlašteni predlagatelj, dužan je utvrditi prijedlog Proračuna i podnijeti ga Općinskom vijeću na donošenje u roku utvrđenom posebnim zakonom.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim posebnim zakonom.
Ako općinski načelnik ne predloži proračun Općinskom vijeću ili povuče prijedlog prije glasovanja o proračunu u cjelini te ne predloži novi prijedlog proračuna u roku koji omogućuje njegovo donošenje, Vlada Republike Hrvatske će na prijedlog tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu razriješiti općinskog načelnika.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka Vlada Republike Hrvatske imenovat će povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti općinskog načelnika i raspisati prijevremene izbore za općinskog načelnika sukladno posebnom zakonu.
Članak 79.
Ako Općinsko vijeće ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa Općine Šodolovci, u skladu s posebnim zakonom.
Odluku o privremenom financiranju iz stavka 1. ovog članka donosi do 31. prosinca Općinsko vijeće u skladu s posebnim zakonom na prijedlog općinskog načelnika, ili povjerenika Vlade Republike Hrvatske te drugog ovlaštenog predlagatelja utvrđenog poslovnikom Općinskog vijeća.
U slučaju kada je raspušteno Općinsko vijeće, a općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.
Članak 80.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun, a općinski načelnik je onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinsko vijeće na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnika iz stavka 44. ovog Statuta.
Članak 81.
Kada je u Općini konstituirano novoizabrano Općinsko vijeće nakon provedenih prijevremenih izbora, do donošenja proračuna općine financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.
Članak 82.
Kada u postupku nadzora zakonitosti općeg akta nadležno tijelo državne uprave donese odluku o obustavi proračuna, odnosno odluku o potvrdi odluke općinskog načelnika o obustavi proračuna, za vrijeme trajanja obustave proračuna financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.
Ako Visoki upravni sud Republike Hrvatske u postupku ocjene zakonitosti općeg akta ukine proračun Općine, Općinsko vijeće dužno je donijeti proračun u roku od 45 dana od dana objave presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske u „Narodnim novinama“. Do donošenja proračuna financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski načelnik.
Članak 83.
Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi ili povećaju rashodi utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti smanjenjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna po postupku propisanom za donošenje proračuna.
Članak 84.
Materijalno i financijsko poslovanje Općine nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost i pravodobnost korištenja proračunskih sredstava Općine nadzire Ministarstvo financija.
XIII. AKTI OPĆINE
Članak 85.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte.
Prije nego što stupi na snagu opći akt obavezno se objavljuje u „službenom glasniku općine Šodolovci“.
Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno, općim aktom se može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu prvog dana od dana objave.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
Općinsko vijeće donosi pojedinačne akte kada temeljem zakona rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak 86.
Općinski načelnik u okviru svoga djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten zakonom, Statutom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Članak 87.
Radna tijela općinskog vijeća donose zaključke i preporuke.
Članak 88.
Općinski načelnik osigurava izvršenje općih akata iz članka 85. stavak 1. ovog Statuta, na način i u postupku propisanim ovim Statutom te nadzire zakonitost rada Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 89.
Jedinstveni upravni odjel Općine Šodolovci u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donosi pojedinačne akte kojima rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
Protiv pojedinačnih akata iz ovog članka može se pokrenuti upravni spor sukladno odredbama Zakona o upravnim sporovima.
Odredbe ovog članka odnose se i na pojedinačne akte koje donose pravne osobe kojima je odlukom Općinskog vijeća, u skladu sa zakonom, povjereno obavljanje javnih ovlasti u poslovima iz samoupravnog djelokruga Općine.
Članak 90.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne može se izjaviti žalba već se može pokrenuti upravni spor.
Članak 91.
Nadzor zakonitosti pojedinačnih neupravnih akata koje u samoupravnom djelokrugu donose općinsko vijeće i općinski načelnik, obavljaju nadležna tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu , sukladno posebnom zakonu.
Nadzor nad zakonitosti općinskih akata koje Općinsko vijeće donosi u okviru samoupravnog djelokruga obavljaju nadležna tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu, sukladno posebnom zakonu.
Članak 92.
Detaljnije odredbe o aktima Općine i postupku donošenja akata utvrđuju se Poslovnikom Općinskog vijeća Općine Šodolovci.
XIV. JAVNOST RADA
Članak 93.
Rad Općinskog vijeća, općinskog načelnika i Jedinstvenog upravnog odjela je javan.
Zainteresirana javnost i predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 94.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
- Javnim održavanjem sjednica,
- Objavljivanjem općih i drugih akata Općinskog vijeća u „službenom glasniku općine Šodolovci“ i na internetskim stranicama Općine,
- Izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.
Javnost rada općinskog načelnika osigurava se:
- Objavljivanjem općih i drugih akata općinskog načelnika u „službenom glasniku općine Šodolovci“ i na internetskim stranicama Općine,
- Održavanjem konferencija za medije,
- Izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.
Javnost rada Jedinstvenog upravnog odjela Općine Šodolovci osigurava se objavljivanjem informacija na internetskim stranicama Općine i putem komunikacije s medijima.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 95.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća Općine Šodolovci, općinski načelnik i Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen a podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih vijećnika, odlučuje hoće li pristupiti raspravi o predloženoj promjeni Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese odluka da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog ne može se ponovno staviti na dnevni red Općinskog vijeća, prije isteka roka od šest mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak 96.
Članovi Općinskog vijeća zatečeni na dužnosti u trenutku stupanja na snagu ovog Statuta nastavljaju s obavljanjem dužnosti do isteka tekućeg mandata.
Osoba zatečen na dužnosti zamjenika općinskog načelnika u trenutku stupanja na snagu ovog Statuta nastavlja s obnašanjem dužnosti do isteka tekućeg mandata.
Članak 97.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju Statuta Općine Šodolovci („službeni glasnik općine Šodolovci“ broj 3/09, 2/13, 7/16 i 4/18) i zakona, uskladit će se s odredbama ovog Statuta i zakona kojim se uređuje pojedino područje u zakonom propisanom roku.
Članak 98.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u „službenom glasniku općine Šodolovci“ osim članaka 35., 45., 51. i 52. koji stupaju na snagu na dan stupanja na snagu odluke o raspisivanju prvih sljedećih redovni lokalnih izbora za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te općinske načelnike, gradonačelnike i župane.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Općine Šodolovci („službeni glasnik općine Šodolovci“ broj 3/09, 2/13, 7/16 i 4/18).
KLASA: 012-03/21-01/1
URBROJ: 2121/11-01-21-1
Šodolovci, 01. ožujka 2021.
PREDSJEDNIK OPĆINSKOG VIJEĆA:
Lazar Telenta